יום שלישי, 1 בנובמבר 2016

הצריף

מכירים את האנשים שככל שאתה מכיר יותר טוב אתה פחות מבין מה הם עושים? אז תמי דיין היא בדיוק כזו. תמי, שהגיעה אלינו מצפת וכיום מתנחלת בעין כרם, היא בחורה ללא גבולות. אז אותה לקחנו לבדוק את הצריף בבית מאיר, מקום חדש עם מרחבים המתאימים למידותיה.


"יום חושך ויהי ערב. ירח נדלק... מול ארץ סיני... ואנחנו נכנסנו לצריף..." (נ. אלתרמן)

אז עדי לקח אותי לצריף. בית קפה בבית מאיר הוא אמר. כדי להגיע לצריף הזה, במושב בית מאיר שבמטה יהודה, ובאמצע יער הקדושים, נדרשה משימת ניווט מורכבת. "50 מטר ימינה", אמרה האישה מה-WAZE. "תעבור את בית הכנסת הראשון", אמרה האישה הנחמדה בטלפון. אז אחרי שעברנו גם את בית הכנסת השני, ברחבה שנראית כמו מגרש חנייה, נגלה אלינו אור ראשון שהוביל אותנו לרחבת דשא גדולה, ומשם – הדרך אל הצריף אף פעם לא הייתה קלה יותר!

צריף עץ, קטן ומאורגן להפליא, עם מדפים כמו של בית, תבלינים, שמנים, קופסאות שימורים, ירקות, מעבד מזון, תנור ומכונת קפה אחת. ארבע כיסאות בר שחורים ניצבים ממש בצמוד לחלון הפתוח שממנו נשקף נוף המטבח הביתי.

מי שישקיע ויגיע בזמן, יהנה מיופי של שקיעה
בהמשך, תחת סוכה יפה (משולחן העורך: מכיוון שזו לא סוכה במובנה ההלכתי ושבכלל לא הלכנו בסוכות, בחרתי לשנות את המילה לפרגולה. אבל פרגולה זה לא בעברית, והמילה שהעניקה האקדמיה למושג היא בכלל מִצְלָלָה, שלא בדיוק תפסה בציבור. אז נישאר עם סוכה, טוב?), סובבים כסאות ושולחנות, עם מפות ונרות. בקצה שצופה להרי יהודה וליער הקדושים, יש שולחן נמוך, עם כורסאות וכריות, כאלו שרוצים להמשיך לשבת עליהם גם כשהמוזיקה נגמרת.

התיישבנו. שקט. אופק מואר ומרגיע. נר שדולק ונערה שחורת שיער, חייכנית במיוחד, צעירה ומקסימה, מגישה לנו תפריטים.

יש טוסטים, סלטים, פסטות וקינוחים. יש גם שתיות חמות ומיוחדות!

ויש גם ארוחות בוקר!
הטוסטים פחות תאמו את האווירה, אז זרמנו על סלט טונה ופסטת נפוליטנה. "בחירה מצוינת", אישררה הנערה! וצדקה!!! (משולחן העורך 2: מספר סימני הקריאה נאמנים למקור. כך תמי מדברת). קערה ענקית, מלאה בעגבניות ומלפפונים, בצל סגול, כרוב סגול, חסה, תפוחי אדמה, ביצה קשה וטונה, טריים וחתוכים יפה, מתובלים בטעם ומוגשים לצד לחם הבית וחמאה רכה. הפסטה הייתה טרייה גם היא, מתובלת היטב ברוטב עגבניות שהכינו במקום, שום ובזיליקום. המנות היו טריות, טעימות וביתיות. דאגנו לרוקן גם את סלסלת הלחם והחמאה, שהיו טריים (הערת העורך 3: שמתם לב למילת המפתח?) ונימוחים!

"מה עם הקינוח", שאלה הנערה, "על מה את ממליצה?", השבנו. כעבור כמה דקות היא חזרה עם עוגת שוקולד-גבינה וקינוח יצירתי שקראו לו "טירמיסו", וכמובן, אספרסו ארוך עם חלב חם. הקינוחים היו סיום מיוחד לארוחה ביתית. טעימים מאוד!!!!!!, אפויים נכון, מאוזנים בשילוב החומרים, כאלו שלא היו מביישים מסעדת שף מתמחה!

טירמיסו מקומי
הניווט בהחלט היה שווה!! אבא, אמא וילדה ממבשרת, שעשו מעשה ופתחו את הצריף, ומגישים אוכל שלהם באהבה גדולה ובמחירים סבירים והוגנים. וכל הטוב הזה ליד שני בתי כנסת, אז לא תצריפו?!


לדף הפייסבוק של הצריף

3 תגובות:

  1. "הצריף" אוכל ברמה!
    אוירה נעימה ונינוחה!
    שרות מקסים ואוהב!!
    והנוף משכר!!

    השבמחק
    תשובות
    1. היינו אתמול בערב במקום המתקרא מסעדת הצריף.
      קצת קשה לי לתאר את מה שקרה שם, או בעצם לא קרה שם.
      המקום לא ראוי לישיבה מכובדת של זוגות שרוצים לצאת לערב. קשה לדעת מאיפה להתחיל:
      ראשית, מדובר בסככת פלסטיק שהוקמה על מדרכה באמצע מושב בית מאיר. קפאנו מקור, למרות שהוצב שם תנור קטן.
      בתוך הסככה מוצבים כמה שולחנות וכסאות מאיקאה (עדיין עם התוית). השולחנות היו "ערוכים" במפות על בד. אם חשבנו שזה השיא, התבדינו..
      לא היתה שום התאמה בין התפריט (דף A4 מנוילן) לבין מה שהוגש בפועל. אפילו תה עם נענע, כפי שהובטח, לא היה.
      מה שהוצג בתפריט כ"סלט עוף אסיאתי" התברר כירקות חתוכים עם נתחי חזה עוף שאפילו לא היה חם. ההמבורגר – שנקנה קפוא וחומם, לפי הטעם- הוגש בתוך לחמניה מעוכה ויבשה, ולצידו קטשופ בתוך צלוחית פלסטיק מן הסוג שמקבלים בדוכן מזון מהיר . במקום "פלטת טעימות" הגיעה צלחת פלסטיק חד פעמית (שוב!) שעליה מספר פרוסות לחם ששכח שהוא טרי, ירקות חתוכים גס וטחינה של סלטי צבר, כמו שזה נראה. רוב רובו של האוכל הושאר כפי שהוא. למותר לציין, שהמלצריות לא טרחו אפילו לשאול מדוע אנחנו לא נוגעים באוכל.
      במקום היו עוד שני אנשים מלבדנו, אך למרות הנוכחות הדלילה מאוד, לקח למלצריות הרבה מאוד זמן להביא ולו את כוסות המים החמים שבקשנו כתחליף לתה עם נענע.
      השירותים ממוקמים בתוך המכולת הסמוכה לסככה. ראינו כבר שירותים של תחנת דלק שהיו קצת יותר מכובדים. לא ברור אפילו מאיפה הגיע האוכל, שכן "המטבח" היה מעין קרוון שהוצב בסמוך לסככה. אפשר להטיל ספק אפילו בכשרות למהדרין שאמור לספק מקום זה, בהינתן התנאים הפיזיים.
      שתי הבחורות שהגישו את האוכל נראו כבחורות נחמדות. זה לא סותר את העובדה שהן, והמעסיק שלהן ובעל המקום שותפים להטעיה חמורה על הגבול של שקר והולכת שולל. ברור לחלוטין שהתמונה של הסטייק מעורר התיאבון שצורפה לגרופון לא ייצגה כלל את האוכל שהוגש שם, וכנראה נלקחה מאיזשהו אתר תמונות מקוון. זו הטעיה על גבול הזיוף, אולי אפילו הפרה של זכויות היוצרים של מי שצילם את התמונה..
      למה אנחנו מצפים?
      קודם כל, להתנערות מוחלטת של "גרופון" ממקום זה ולהפסקה מיידית של שיווק הקופונים עבורם.
      איננו מעונינים להלבין את פניהם, אך אי שיתוף פעולה של גרופון יגרום לכך שנפרסם את המשוב שלנו ברשתות החברתיות כדי להציל אנשים נוספים מליפול בפח. כמו כן, נשמח לקבל זיכוי על ארוחת הערב של ארבעה זוגות שהגיעו במיוחד ממקומות שונים בארץ ויצאו מאוכזבים ורעבים.

      מחק
    2. שים לב שלבלוג 'מאכלי י-ם' אין קשר לגרופון.

      מחק