יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

חליטת'ה

תניה גייגר היא בריטית מלידה וצמחונית בהתהוות. ולמרות כל אלה, היא על הכיפאק של בחורה, וגם מורת דרך מעולה ברחבי ארץ ישראל. לטובת הפוסט שלה נבחר חליטת'ה, בית תה משובח באמצע של מרכז העיר. 

מיקום: בסמטה קטנה היוצאת מרחוב הלל שבמרכז העיר פונים למסעדה חבויה המתקראת חליט'תה.

השם: חליט'תה על שום מה? על שום היצע חליטות התה המשובח שיש פה. זה הקונספט של המקום. במידה ואתם אוהדי תה דלגו על החפירות שיש כאן מטה ופשוט פיקדו את המסעדה.

על המקום:
המסעדה הירושלמית במקור (היום גם בעלת שלוחה תל אביבית) הוקמה בשנת 2012 ומטרתה המוצהרת (באתר) להציע תפריט צמחוני מושקע עם טוויסט בדגש על היצע חליטות תה מכל העולם. עניין היותי חצי בריטית וחצימחונית (= צמחונית למחצה שאוכלת גם דגים, ידוע גם כפסקטריון), סגר את הפינה-  אני אמורה לאהוב תה על פי הסבירות הגנטית ואת האוכל על פי הסבירות הקולינרית.

בחוץ 2 שולחנות נמוכים, עם כסאות מתאימים בסגנון ישיבת חוף ו-2 שולחנות רגילים. בפנים 8 שולחנות המפוזרים בחלל קטן ואינטימי. אידיאלי לדייט, פחות לארוחה גדולה של החבר'ה. עדי ואני ישבנו בחוץ במטרה ליהנות מהבריזה הצוננת של ירושלים בחודש אוגוסט, אבל עדי החכים לציין שנתחיל כאן ובטח נעבור פנימה כי יהיה לי קר. הבחור יודע על מה הוא מדבר ואכן מיד אחרי התה שיפרנו מיקום לישיבה בפנים.

הנה התה מגיע:
התיישבנו בחוץ ולפני שצללנו לעומק התפריט במטרה לבחור את האוכל החלטנו לפתוח את הארוחה בהזמנת תה. זו הייתה בחירה מתאימה לספתח משובח. הייתי צריכה לעשות סוויצ' בראש, להתחבר למקורות (הבריטים כאמור) ולבחור בקפידה תה שלא יעליב את המשפחה. היה קשה לבחור, היו כל כך הרבה סוגים והכל היה נראה טעים. המבחר כולל מטעמים מהודו, סין וגם דרום אפריקה. בסוף נפל הפור ובחרתי תה ירוק עדין ומעניין.

תכירו: אליזבת
למקום יש אלמנט טקסי בכך שלפני הגעת התה מגיע מתקן עשוי זכוכית עם אלמנטים דקורטיביים זרוקים בפנים, סטייל צמחים. במרכזו נר קטן שקצת מזכיר את הגרסה השברירית של מתקן פונדו. אנחנו נקרא לאביזר בשם אליזבת, רק לטובת הסיפור. תפקידה של אליזבת הוא להחזיק את הקנקן, לו נקרא הממלכה. הממלכה, מעוצבת להפליא עשויה גם היא זכוכית שקופה ולכן כאשר היא מגיעה מלאה בתה המשובחה שנרקח במטבח זה עתה ויוצאת לשולחן, כולם מתרגשים ממנה. בעיקר מגניב שניתן לראות את צבע התה וגם למדוד חלוקה נאותה בין שני השותים.

ציון חווית התה - 9.5. לאליזבת ולממלכה שלום.

במידה ויצאתם מטקס התה בו התלהבתם מאליזבת והממלכה עד כדי תגובה אימפולסיבית של "גם אני רוצה שיהיה לי כזה בבית!", נפלתם על המקום הנכון כי כניסה אל תוך המסעדה חושפת קיר שלם של ערכות תה מהודרות למכירה. ההיצע מרשים! (אותו ניתן גם לרכוש באתר שלהם)

אז מה אוכלים?
באנו רעבים ומוכנים למשימה שכוללת ארוחה מלאה ממנות פתיחה ועד קינוחים עם עיקריות מפנקות. לפתיחה בחרנו בניוקי פלפלים. בהחלט המנה המנצחת עבור שנינו. מרקם ניוקי טעים אבל העיקר היה הרוטב. ממש מטריף עם איזה תבלון סודי בפנים. היה טוויסט חריף בסוף כל ביס שהיה מדויק להפליא. מותאם גם ל"לא אוהבים חריף".

הערת עורך נדירה: הניוקי הטוב ביותר שטעמתי מעולם
למנה עיקרית ראשונה לקחנו את 'משתה במדבר', מנה יפה שכוללת כל מיני הפתעות המותאמות לתקן זוגי: זוג שיפודי ירקות צלויים וטיבול טעים, ה"כוכב" בשיפוד היה גבינת חלומי טעימה. סלט ירקות על בסיס חסה וכרוב מתובל בבלסמי. צלוחיות קטנות שכללו זוג עלי גפן, זוג תמרים ממולאים בגבינה וטחינה מעולה משומשום מלא עם חצילים, ממש ללקק את הצלוחיות.

משתה במדבר
המנה העיקרית השנייה שבחרנו הייתה סלט טבולה, בה הופגן יחס מושלם בין הטבולה, השקדים והחמוציות. המנה כללה גם בצל סגול ופטרוזיליה קצוצים. המנה מגיעה כמצע נדיב לזוג ארטישוקים ירושלמים שהיו מתובלים להפליא. בנוסף לכל ההפתעות הללו, יש לבחור טפנדים שבאים בצלוחיות קטנות. הזמנו סלט ביצים, סלט טונה ואנטיפסטי. סלט הביצים היה נחמד, סלט הטונה לא היה מיוחד, אבל האנטיפסטי שהיה מתובל עם רוזמרין היה הפתעה טעימה. המנה המעולה העלתה בקרבנו נושא לשיחה עמוקה. איך אומרים טבולה? Tabule או Tabula? איך אתם אומרים?

טאבולה שמעלה ארטישוק על ראש שמחתה
לסיים עם מתוק:
התייעצנו עם השף-מלצר מה הוא ממליץ. נאמר לנו שעוגת הגזר זה סימן ההיכר שלהם. זרמנו איתו ואכן זו הייתה עוגת הגזר הטעימה שאכלתי by far. העוגה הגיעה כ-2 פרוסות עבות קטנות ומחוממות, בתוספת שומשום ושאר תבלינים סודיים שלא הסכימו לחשוף מהם. נימוח בפה, בהחלט מעל ומעבר לעוגת גזר סטנדרטית של Tea Time! בנוסף הזמנו עוגת שכבות עם עוגיות קפה  שהגיעה בפורמט של מאג זכוכית ודמתה לטירמיסו קפוא. עוד קינוח מפנק ללא ספק.

מי אמר שעוגת גזר זה לא טעים?
כשר פה? 
המקום כשר עם תעודת כשרות של הרבנות הראשית.

עוד פרטים אזוטריים:
השירותים לא מרשימים במיוחד, אבל כן נקי ויש נייר טואלט. המלצה לשיפור: לתלות וו על הדלת. כל בחורה תעריך את השדרוג המאפשר לתלות את התיק מאשר להניחו על רצפה מלוכלכת.
השירות - אדיב, חמים, משפחתי ואכפתי. מתעניינים מה אהבנו יותר ומה פחות.
ציון סופי - 9.5.

השורה התחתונה:
מסעדה מעולה לצמחונים שבינינו, מנות מפנקות ושונות מהסצנה הצמחונית הרגילה בליווי אווירה מעולה. ממליצה גם לאוהבי בשר שרוצים קצת לגוון את התפריט, בתאבון!


לאתר של המסעדה
לדף הפייסבוק של חליטת'ה

תגובה 1:

  1. מגניב. תמיד טוב להכיר עוד מקומות סודיים בירושלים...תודה!

    השבמחק