יום ראשון, 12 ביוני 2016

סרבסה

שני חברים מפסגת זאב מנסים להגשים את פסגת שאיפותיהם ולהקים את הפאב הכי איכותי בירושלים. בינתיים הולך להם לא רע.

לפני שנה החליטו גל ומתן, חברי ילדות מפסגת זאב להגשים חלום ישן: להקים בר איכותי במרכז ירושלים. שנה אחרי שהקימו את הסרבסה ברחוב שמאי, גל ומתן יכולים לסמן וי על החלום. ולא, זה עדיין לא מספיק להם.

בדרך כלל כשאני מגיע לפאב, אני מעדיף לשבת ליד שולחן. דווקא בסרבסה, אני ממליץ לכם להתיישב ליד הבר, ולנסות ליהנות מהידע הרב שמתן, שבנוסף להיותו אחד הבעלים הוא גם הברמן, ישמח לספק לכם. הבר הייחודי של הסרבסה הוא אמנם לא גדול, אך בזכות העיצוב המחושב של המקום, ניתן לשבת על הבר גם בתוך המסעדה וגם מחוצה לה. אחרי שהתיישבתם ליד הבר, תבקשו ממתן שיכין להם את אחד הקוקטיילים שהוא מכין בהרכבה אישית בהתאם לטעמו של הלקוח.

בשנת הפעילות של הסרבסה, תרגום של המילה בירה בספרדית למקרה ותהיתם, הצליח הפאב להציב סטנדרט גבוה של מקום איכותי לצאת לשתות בו. זה קרה בזכות החלטת הבעלים להשקיע בשיפוץ המקום ועיצובו כך שישרה אווירה נעימה ואינטימית על אורחי הפאב כאילו היה זה פאב שכונתי, אך מבלי להתפשר על המקצוענות שבאה לידי ביטוי בכל היבט של חוויית הלקוח: החל מאיכות האלכוהול, דרך השירות המתוקתק ועד אופן הגשת המשקאות.


ראשית, כל בירה מוגשת בכוס המותאמת לה. בביקור בסרבסה למדתי שלכל בירה שמחשיבה את עצמה יש כוס ייעודית שמטרתה לגרום לכך שהבירה תגיע לבלוטות הטעם הנכונות על הלשון בהתאם לטעמים השונים של הבירה. אז נכון שכוסות בירה מותאמות ניתן למצוא היום כמעט בכל בר שמכבד את עצמו, אבל מסתבר שהסרבסה היא כנראה המקום היחיד בירושלים שמגיש בירות מהחבית לא רק בכוסות של שליש וחצי ליטר, אלא גם בכוסות של ליטר שלם. מגוון הבירות שמציע המקום הוא גדול. ליתר דיוק, 19 סוגי בירות שונים, כדי לא לקפח אף אחד.

אם החלטתם לוותר על בירה ולהזמין מיקס (וודקה רדבול, ג'יין וטוניק, או כל מיקס אחר), תקבלו אותו בשתי כוסות נפרדות. מקצוענות כבר אמרנו? מגוון המשקאות לא נעצר בבירות וכולל גם 15 סוגים של וויסקי, 8 טקילות, 7 זני ארק, 5 מיני רום, וכ-20 ליקרים.

לקראת הכניסה לשנת הפעילות השנייה של הסרבסה, צפויים גם כמה שדרוגים קולינריים משמעותיים במקום: תפריט האוכל מתרחב באופן משמעותי והמטבח יהיה כשר עם תעודה (עד לאחרונה היה כשר, אך ללא תעודה).


פאב הסרבסה נפתח כל ערב (מלבד שישי) בשעה 18:00, ומתחיל עם אווירה שקטה יחסית בשעות המוקדמות של הערב, הכוללות האפי האוור עד שעה 21:00. בשלב זה המקום מתחיל להתחמם עם מוזיקה יותר מסיבתית, כשבמסכי הלד שברקע מוקרנים אירועי ספורט מרכזיים. בקרוב יתחיל המקום לארח גם הופעות של מוזיקאים צעירים.

החידה הגדולה של המקום היא שעת הסגירה: על הנייר המקום נסגר בארבע לפנות בוקר. בפועל, המקום פתוח עד לקוח אחרון, כשבאופן תדיר למדי המשמעות של העניין היא שהמקום פתוח עד לאור ראשון. מוזמנים לבדוק אותם. החברים בסרבסה ישמחו להיענות לאתגר.


לאתר של סרבסה
לדף הפייסבוק של המקום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה